Lea Peeters
http://www.move-fysio.nl/images/Lea/LeaUit_1920_500.jpg

 

 

 Ik ben Lea Peeters, fysiotherapeut met uitgebreide specialisaties en ruim 20 jaar ervaring.

Ben gedreven en enthousiast in mijn vak. Mijn behandelwijze is helder, zorgvuldig en persoonlijk. 

Het menselijk lichaam fascineert me en ik ben geïnteresseerd in jou, de mens achter de klacht.

Ik bekijk een klacht vanuit een totale mensvisie (holistisch), en

stimuleer jouw eigen mogelijkheden om te herstellen.

 

 

 

NATUURLIJK HERSTEL EN FYSIOTHERAPIE

Ons lichaam heeft een natuurlijk herstelvermogen. 'Moeder natuur' regelt normaal gesproken een optimaal herstel. Het is belangrijk om te achterhalen wat dit herstel in de weg staat en hoe we dit kunnen beïnvloeden. Uiteraard is ieder mens uniek en is iedere klacht anders, daarom kijk ik wat er specifiek bij jou speelt en wat we kunnen doen om jou zo snel mogelijk te laten herstellen. 

 
OPEN BLIK

Dat vraagt steeds opnieuw om een kritische en open blik bij het achterhalen van de onderliggende oorzaken. 
Vanuit mijn fysiotherapeutische specialisaties benader ik het lichamelijke probleem uitgebreid. Ik kijk naar hoe je beweegt en hoe je je lichaam belast. Daarbij kijk ik ook naar hoe jij functioneert en hoe je omgaat met (spier-)spanningen. Hoe ga je bijvoorbeeld om met stress? Slaap je goed? Heb je voldoende manieren en tijd om te ontspannen? Al deze zaken zijn van invloed op je herstel. Echt waar: vaak is er weinig nodig om je herstel te ondersteunen, maar
moet je wat verder kijken om te weten hoe je dat doet.

 

ZELF GRIP KRIJGEN OP JE KLACHTEN

Ieder mens heeft het vermogen om zelf bij te dragen aan herstel. Daarvoor is het belangrijk dat je begrijpt wat er speelt en wat jouw herstel belemmert. Ik leer je om dit te voelen en te herkennen. Door oefeningen te doen en bepaalde gewoontes aan te passen, zul je merken dat je grip krijgt op je klacht. 

Ik kan daarbij gebruik maken van diverse fysiotherapeutisch technieken, zoals manuele therapie volgens Mulligan (pijnvrij, direct effect en zonder te "kraken"), mobilisering, taping, training of (bindweefsel-) massage. Ook coach ik je in de verandering van je gewoontes. Daarnaast zijn oefeningen, praktische adviezen en bewustwording belangrijk om zelf je herstel te kunnen ondersteunen.